lördag 17 oktober 2009

Höstdag med trevlig avslut

Sovmorgon även denna dag. Dock inga vildsvin inatt, men badade igen. Om man dök tillräckligt djupt kom man upp i Dublin. Så där har jag vart inatt. Soligt och varmt var det =)

Såg att min blomma för dagen hade slagit ut för första gången i år. Lång historia, men den går ungefär såhär; Jag planterade blomma för dagen i april, kom upp 7st och de växte som sjutton, inga blommor. Reste bort en vecka, den vecka på sommaren då det var som varmast, mamma skulle vattna blommor. Jag kom hem och blomman var helt brun, mamma hade inte vattnat blommor. Började vattna den och den började leva igen, och idag hade den första blomman slagit ut. Nästa år ska jag minsann uppfinna ett vattningssystem, för mamma funkar inte så bra =P


Ingen hoppdag idag, var tydligen tävlingar hela dagen. Tur var väl kanske det, för min träningsvärk är inte helt borta än. Men det ska hoppas imorgon istället, så jag lär väl bygga på värken då.
Skrittade ut med min lilla skrutt i skogen istället. Blev dock klar i stallet rätt sent, så det fick bli alla reflexer på. Vi såg ut som en julgran när vi var klara, en väldigt oproportionerlig men väldigt fin julgran =)
Så fick jag rida i mörker med busen för första gången, pannlampa och hela skiten. Men jag vet inte ens om han märkte att det blev mörkt, han var lika glad för det. Sötkorven, man gillar honom mer och mer för varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar