onsdag 27 januari 2010

hopphopp

Har fått överta Hannas plats i hoppgruppen, sjukt kul! Och denna första gång råkade det vara snöstorm, så det var bara jag och en till som kunde ta oss dit (inte svårt när ridhuset ligger om stallknuten). Så vi fick något av en privatlektion med var sina unghästar. Lukas glänste som vanligt =) Vi galopperade över bommar, som skulle tas på tre galoppsprång, men Lukas tog de på knappt två. Ja, jag har en grymt stark 4åring men borde kunnat hålla honom på tre, menmen (intresseklubben antecknar). Hoppade sockerbitar på volt, denna gång klarade vi det tom i galopp. Woho, framsteg! Sen hoppade vi studs med ett galoppsprång till en oxer som avslut. Här slog jag och Lukas höjdrekord, hela 90cm hoppade vi, duktig pålle =) Sen hoppade vi vattenmatta, som var lite läskig, men efter ett jättehopp, hoppade han den utan problem. Min lilla häst är nog det bästa som finns =) Nya hoppsadeln var ett under, och jag tror att jag tom fick en rätt okej sits över hindren Men gud vad jag kommer ha träningsvärk imorgon, men så ska det ju vara? Eller?


(Bilden är som synes från ett tidigare tillfälle. Som vanligt, eftersom ingen verkar vilja fota oss)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar