måndag 1 februari 2010

And down we go

Jaha, då fick man reda idag på att man inte kom in på kursen i alla fall. Är väl högskolepoängen som man måste ha, som jag saknar. Jättekul när man redan gått på två föreläsningar och sagt nej till två jobbtider, man tackar. Har mailat kursansvarig och frågat om jag kommer in ändå, och jag tänker allt gå dit imorgon för då är det psykologi som gäller, och det är kul, så jag skiter i dumma regler!
Ska också gå till syon på komvux imorgon och fråga om hästutbildning i Kungsbacka. Hoppas, hoppas det fortfarande går att söka, och att jag får läsa där för denna dumma kommun. I höst hoppas jag på att jag kan söka riktig hästutbildning så jag kommer härifrån!

För övrigt är min häst galet pigg, och lyssnar bara på galoppfattningar nu mera. Är han 4år och kommit in i trotsåldern? JA! Allt kretsar kring honom, och får han inte som han vill blir han sur och tar illa upp, dumma unge! Ska man behöva vara mamma i 22års ålder också, är inte riktigt mogen för en bäbis på 600kg.
Sa också ja till erbjudande om att träna för Peter Härnstam på torsdag. Dyrt, men bättre en träning än ingen alls. Speciellt när han håller på som han gör, och jag känner mig som en nybörjare. Hade bara vart gött med en riktig sadel, får göra det bästa av situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar