onsdag 7 april 2010

Vårdag!

Min första sovmorgon på länge, och den enda inom en viss framtid. Vaknade halv nio, men sa till mig själv att jag visst inte kan gå upp nu, så jag la mig igen och vaknade halv elva istället.
Pappa ringde och var sugen på kaffe, så det blev en tur till affären och köpte frallor och vidare till pappsen. Var ute en timma i skogen efter fikat, med systers hundar. Satt uppe vid tjärnen en stund och njöt av solen som hade vågat sig fram idag.
Tog mig hemåt och fick ett sug efter målarfärg, så jag satt och målade en stund. Lite för länge... Fick brått till affären för att köpa B-vitamin, var grymt lång kö såklart. Åkte räser med bmwn till stallet och mockade så snabbt så torven stänkte. Skulle hämta båda hästar på en gång tänkte jag, eftersom jag redan hade brått. Jasså, vill min häst inte komma in? Men galoppera runt där ute då tänkte jag och blev grinig. Tog upp abbe och spolade lite ben, men inte mycket lera som ville försvinna. Under tiden har min häst panik i hagen för att han är ensam, idiot! Men nu ville han in, men hade lera upp till magen, grattis. Spolade det som gick och stressade vidare. Fck bort det mesta av leran, men hann inte dammet... Skit samma, det är hoppning vi ska pyssla med inte utställning.
Idag tog jag tjuren vid hornen och bytte bett till pessoabettet. Jag måste få någon kontroll på mitt krutpaket så vi inte går omkull i vändningarna. Bytte också till mitt nya, fina schabrak =)
Och tro det eller ej, men min häst var så duktig hela timmen. Dock väldig trött, eftersom han ränt runt i hagen en kvart, men han gick att kontrollera =D Min fina, underbara häst!
Nu vill jag vara med på terrängträningen, ska kolla med Carro om jag får vara med fortfarande. Annars får jag väl vara med på löshoppningen dagen innan. Det blir nog i alla fall clear round nästa torsdag har jag bestämt!
För övrig en underbart vacker dag och kväll, med VÄRME! Nu kommer våren!

1 kommentar: