måndag 24 maj 2010

Dumma, dumma häst

Jaha, då har hästkräket dragit av sig en sko, IGEN! Hästdåre. Att han inte bara kan hålla skorna kvar där de ska vara. Detta är tredje gången sen jag skodde honom. Tror hovslagaren är rätt trött på mig vid det här laget. Ska ringa honom imorgon och se vilket humör han är på, så kan han få sko runt om med en gång.
Är för övrigt riktigt trött på hästen just nu. Tar jag in en häst från sin hage, börjar han fara runt som sjutton i hagen och få panik. ÄVEN om han har kompisar kvar ute. När jag tar honom med Rebell ska han hålla på och bita honom, och dominera HELA vägen till stallet.
Sen när jag tog in honom, tyckte han att han hade all rätt att vända sig på mig. Blev så arg att han inte fick röra en fena förrän jag hade tagit av täcke, huva, grimma och tills jag gav honom tillåtelse. Sen var han så sur på mig, och riktigt rädd när jag kom nära. Självklart kapitulerade jag och gav honom en kram, men fick ingen respons.
Där står han då i sin box och smaskar hö i godan ro, och jag börjar fodra de andra hästarna. "Är det mat på gång?" skriker han och sätter igång och vandra. Runt, runt, runt, runt. Inte konstigt att hans piphaser ser ut som de gör när han sover på betingen till slut. Idiothäst!
Kan någon hjälpa mig tack? Jag vill inte ha en häst med beteendestörningar! Han lär ju ha ADHD, DAMP eller liknande.

Nästa gång jag skaffar ny häst, ska jag skaffa en sån här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar