fredag 20 maj 2011

Fredag, fredag

Ja, man kanske får skylla sig själv om man börjar plugga på matteprovet klockan 23 igår, somnar klockan tolv, går upp halv sju och pluggar en timma till. Och som väntat gick det totalt skit! hon måste skratta när hon får in nästan ett helt tomt prov, med början till lösningar som aldrig blivit färdiga. Jag hade tom glömt hur man räknar ut maximipunkten i en andragradsfunktion. Får nog sluta upp med att göra massa andra grejer, och plugga när jag är ledig istället, synd bara att det är så tråkigt.

Tröstade mig med en tur till Lukas. Fia + familj kom förbi och ville titta på underverket. Vilda tyckte nog att han var i största laget, för hon ville inte sitta på honom, men Lukas tyckte i alla fall att hon var mycket intressant. Han är verkligen fascinerad av barn =)
Hovslagaren kom och slog fast glapp-skon så jag äntligen kunde stilla mitt abstinensbesvär och rida lite.
Tränade akademiskt idag, och vågade mig på kapsonen, men lämnade spöet i stallet. Gick mycket bättre idag. Vågade tom trava en liten stund, och oj vad han gick fint! Kanske bara 3 steg eller så, men de tre stegen kan jag leva på länge! Han är riktigt fin min pålle. Nu början han bli riktigt rund och fin över ryggen också, ska bli kul att se om Anki har märkt någon skillnad när hon kommer om två veckor =)

Snart ska jag på afterwork med mor tror jag. Buffé och ett glas vin är helt klart värt 60kr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar