fredag 13 maj 2011

Vem sa att fredag den 13e är en otursdag?

Om jag nu skulle försöka bli lite mer aktiv på denna fronten och kanske lägga upp lite fler inlägg igen. Det tråkiga med det är att det dels tar en evig tid, och sen att det inte är någon som läser dem ändå. Men eftersom jag är så ego och tycker så mycket om mig själv, som alla bloggare gör, skulle jag ju aldrig drömma om att någon skulle tycka mitt liv var ointressant.

Idag har jag vart på mattelektion, jag kommer vara sååå körd på provet. Att jag trodde jag skulle slippa undan logaritmer nu när jag hade gissat mig till rätt svar på förra provet, trodde ju helt fel. Har förträngt helt hur man gör, och nu behöver vi dem tydligen också för att räkna ut talföljder och volymer på cylindrar. Och inte nog med logaritmer, nu ska vi kunna räkna med "e" och "ln" också. Jippi, vad exalterad jag blir!

Så för att skingra tankarna, och förtränga skiten några timmar till, begav jag mig till min älskade prins. Inte sett honom på två hela dygn, men det kändes som en vecka, minst. Sjukt vad man kan sakna ett djur så mycket, men vi är verkligen bästisar nu.
Provade den dyra semikapsonen, men vet inte om jag fick den att funka som den skulle. Tog ett bildbevis i alla fall, så att alla som känner sig nitiska denna fredag, kan klaga på hur jag har satt den.


Blev i alla fall ingen ridning idag, utan mer lite lösgörande från marken, och sen lite NH. Join up går mycket lättare nu, och liknar mer och mer löslongering, han rör sig fint och avslappnat i en cirkel runt mig, så snart ska jag börja träna på att få honom att byta varv. Sen lekte vi följa John en stund, men jag har lite sämre kondis än min häst, så jag blev trött efter bara ett par varv.
Började på att få honom att gå skänkelvikning ifrån mig. Det är inte klokt vad han är lättlärd och arbetsvillig. Funkade efter tre försök, så nu ska vi bara få honom att komma ihåg det också.
Som om detta skulle få mig att sakna min häst mindre på dagarna?! Usch, vad jag längtar tills imorgon, då ska vi fortsätta våran vandring längs den akademiska vägen! Motivationen sprudlar =) Jag har inte tid att jobba och plugga!

Avslutade kvällen hos mor, och fick hemkört en pizza. Inte fel alls, men oj så mätt jag blev. Riktigt kände hur stötdämparna kämpade till bristningsgränsen i bilen på väg hem.

Har för övrigt också installerat min nya bredband. Vet inte om mina krav nästan är obefintliga med tanke på vad jag hade innan, men jag är jättenöjd och det går sjukt mycket snabbare i alla fall! Nu är det bara datorn som skulle behöva göra det också...

Skjuter upp tankarna på att behöva gå till jobbet imorgon... Lägger mig och läser ett kapitel om hur Harry bryter sig in på Gringotts istället, och vaknar skittrött imorgon.
Men en trevlig dag trots allt. Den som säger att fredag den 13e är en otursdag är inte vassaste kniven i lådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar