lördag 14 maj 2011

Hästnörd

Efter en trött dag på jobbet till halv 3, fick jag äntligen bege mig till stallet och träffa min Lukas. Man blir allt varm i hjärtat när hästen, trots några hektar av grönt, lockande bete, lyfter huvudet och kommer till mig med spetsade öron när jag ropar på honom, och sen snällt följer med mig in i stallet för en ridtur.
Idag tränade vi på grunderna som vi fick på träningen sist. Försökte mig på att använda kapsonen, men jag var ingen naturbegåvning på det. Har dock svårt för att ställa om mig från "vanlig" dressyr, vilket resulterar i att jag spänner mig för att inte göra fel/inverka för mycket, häst antingen rusar eller hänger sig i tyglarna när jag ger en eftergift. Så mer drivning vid rätt tillfälle kan tros, måste bara kunna känna efter när det tillfället dyker upp och vara snabb och inverka då. Svårt är det, men oj så läcker min häst kommer att bli när vi väl kommit en bit! Han har blivit bra lugn och trygg i sig själv nu, det må jag säga. Allt slit och möda har inte varit förgäves, och det har helt klart vart värt det!

Nu sova, för jag ska visst ta ut hästarna innan jobbet imorgon, heja mig!

(bild från tidigare i år)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar