torsdag 26 november 2009

Regn igen.

Idag har vart en lång dag som gått väldigt fort...
Hade feber hela natten och ont i halsen, men sov nog gott ändå.Bara jag inte får svineriet, jag som tänkte vaccinera mig imorgon, men det vågar jag inte nu.
Försov mig imorse och stressade iväg till stallet. Tog ut hästarna, som tar dubbelt så lång tid eftersom jag inte vill gå med båda samtidigt längre. Lukas gillar inte att stå i sjukhagen, men han har i vart fall Kakan till sällskap under dagen.
Åkte hem i 10min och slängde i mig lite mjölk, eftersom de stängt av vattnet även idag. Gör mig inget alls så länge de inte byter stammar i mitt badrum.
Drog in till stora staden Göteborg och gick på stan med min syster. Letade present till vår far, och hittade en, förhoppningsvis bra present.
Åkte hem i det blöta stormoväder som kom lagom till min promenad till tåget, just my luck.
Tog bilen till stallet och grejade, snackade skit med Kristin en stund, för att sedan gå och hämta kräken. Lukas öra var lite svullet, och sårvätska hade runnit ut. Bättre ut än inne, tyder väl på att såret renas. Han har i vart fall bara ont just på örat och är pigg och glad i övrigt. Tog mig friheten att skritta ut en sväng i mörkret och regnet. Blev dock lite trav också, för jag kunde inte hålla mig, tror Lukas tyckte det var skoj han med. Fick dock plocka isär halva tränset innan jag skulle få på det, för att undvika att röra örat, men det är det värt. Och jag ska nog bli cowboy ändå, vad gött det är att rida i jeans!
Imorgon ska jag träna halter och stillastående inför clear rounden på torsdag. Ska bli så skojsigt!
Sen på kvällen ska jag och far gå på bio, Luftslottet som sprängdes. Vad det känns som om jag besöker bion ofta nu för tiden, men det får vi unna oss nu jag och papps.

1 kommentar: