tisdag 16 februari 2010

Provtagning

Då var man äntligen hos läkaren idag.
Fick för en gång skull en läkare som lyssnade på vad jag sa.
Fick ta blodprov i armen, bad om bedövning, men labbpersonalen sa att jag då skulle behöva vänta en timma. Så jag fick gå emot min rädsla och ta utan bedövning. Blev erbjuden en bitpinne i trä, en hand och en nalle. Jag tog den stackars luggslitna nallen. Fick inget klistermärke, men en liten kompress på armen och en mugg med vatten. Tre rör med mitt äckliga blod tog de, och jag svimmade inte ens, prestation!

Nu ska jag försöka åka till stallet och rida en sväng. Får se hur bra det går. Ska rida för Kristin imorgon, så jag kanske borde sitta upp en gång innan dess. Har ju trots allt inte ridit på vecka.
Får man vara så hemsk så man saknar sin ponny som aldrig busade, som man kunde få till arbete genom hårt slit, och som var lättkontrollerad?
Såhär söt var han:

Men nej, jag vill inte ha en häst som inte rör sig mer än man orkar piska på, inte bjuder på hinder, och mer studsade och gick på två ben än fyra. Min lilla bäbis-häst är som jag vll att en häst ska vara. Men Bajazzo var bra i storleken när han bråkade...

House och semla ikväll måntro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar