onsdag 3 februari 2010

Inte så jätte...

Idag är en sån där dag som börjar het okej, sen bara går utför.
Var i stallet i nästan fyra timmar i morse. Provade Kristins sadel, satt som, för att citera Kristin; "som en tysk grand prix-ryttare" i den. Lukas trivdes också i den, han krökte rygg som aldrig förr. Så den ska köpas om hon hittar en annan. Får träna i den imorgon i alla fall, ska bli spännande.

Sen åkte jag till jobbet för att lämna in min timrapport. Fick påhopp om att jobba ikväll för att det var kris. Underbart att de tänker på mig som första val... Men vad gör man inte när man behöver pengar. Fick tips att en tjej i stallet att söka privat hemtjänst, det blir nog så för omväxlings skull. De behöver i alla fall inte bry sig om att jag blir LASad snart.

Försöker hitta mina slutbetyg, men de verkar vara helt väck. Ringt till gymnasiet, men där råkar jag bara på min griniga gamla lärare som nästan skällde ut mig för att jag frågade. Humöret på topp just nu! Ska försöka ringa till det numret han ilskt kläckte ur sig i förbifarten, givetvis ingen som svarade första gången.

Snart ska jag till jobbet. Känner verkligen inte för det, men det verkar inte vara många som inser varför...

2 kommentarer:

  1. jäkla byråkratihelvetes sabla elände skitiga gamla nötter som inte orkar lyfta på arslet. MORR!

    SvaraRadera
  2. Livet är ingen glad operett just nu liksom. Men tusan vet om vi inte vinner ligan till sist! Vi drar helt enkelt. Vi som tycker något.

    SvaraRadera