onsdag 24 februari 2010

Vakna, inget vatten, frukost, film, resten av kladdkakan, hundar ut på samma promenix som dagen innan men med tröttare systrar än dagen innan, pizza, vatten igen, hem, stallet, rida, hem, dusch, te och polarmacka.

Hoppträningen var inställd pga all snö. Tråkigt, Lukas hade behövt göra av med lite energi. Red ute på hoppbanan istället. Men när det är såhär mycket snö får han röra lite mer på benen än vad han brukar, vilket han tycker är mitt fel, så det blir mest tjafs och jag blir arg. MEN(!) tro det eller ej, jag har sagt till mig själv att inte bli arg på stackarn mer, så nu stannar jag honom (om möjligt), andas djupt ett par gånger och kör igen. Det fungerade ungefär 5 av 8 gånger, men det är nog tre mer än vad det brukar vara, så jag är på rätt spår?! Jag börjar lära mig, ska ju tom köpa mig en repgrimma imorgon, för då är det hästmässa i Göteborg. Ska bli skoj att få handla upp de sista slantarna på kontot. Men är väldigt otaktiskt av dem att lägga mässans första dag dagen innan lön Får väl ta ledigt från jobbet så jag kan åka ner i helgen också =)

Vill ha (om pengarna räcker till):
Repgrimma
Ledrep
Fodrat ridtäcke
Bruna stigläder till hoppsadeln
Schabrak till hoppsadeln


Vi får väl se vad det blir, men nu ska jag sälja min dressyrsadel äntligen, hoppas på en slant där =)

1 kommentar: