söndag 28 februari 2010

Jordbävning

Vaknade kl10 av att hela lägenheten skakade och det lät som något som rasade, mer än det är när tågen kör förbi. Trodde för en stund at det var jordbävning. Säkert 9,7 på richterskalan. Men sekunden efter kom jag till förnuft och insåg att det var snön som rasade av taket.
Det medförde huvudvärk som fortfarande håller i sig, och för ovanlighetens skull ett och annat magkrampsanfall. Grattis till mig. Tur jag tog ledigt idag, hade inte karat jobba till fyra.

Har hela dagen ledig, Carro skulle ta hand om min lilla Lukas. Så nu är det väl meningen att jag ska göra något nyttigt under dagen, men nu har jag lyckats fastna i dressyren på tv. Kan inte låta bli att tycka att det är något onaturligt för hästarna när de trycker ihop dem så väldans, inte många hästar ser helt tillfreds ut. Svansarna bara piskar under programmet och hästarna går i för hög och spänd form. Men visst, de är väl duktiga så sett, skulle inte kunna göra det bättre själv. Men tycker det känns lite onaturligt för hästarna.

Nu rasade det igen, taket kan ju rasa in på mig, läskigt det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar