tisdag 2 februari 2010

Dumma dag!

Skulle då börja dagen med att komma upp ur sängen. Mitt "sleep alarm" som jag ställt på 20över sju började ringa tio i sju. Men tack. (Statistiken visade att jag sov djupt, så låt mig sova då för helvete). I vart fall kom jag inte upp förrän tio över åtta, och la undan tanken om att hinna med halv-niotåget, och drog ut på tiden genom att ta det ännu lugnare än vanligt.
Tog det lite för lugnt och fick springa till tåget. Men stod det på det vanliga spåret? Nej, självklart inte. Fick skynda mig en bit till, men hade tre minuter på mig. Vad händer? Jo tågfanskapet ÅKER! De ropar ut i högtalarna att det var det sena halvtåget (tur jag låg kvar i sängen), men varför inte vänta i tre minuter? Jaja, det andra tåget var bara en kvart sent, går på och ska stämpla, minus på kortet. Får gå av tågfanskapet igen, missar det såklart. Jaha, redan sen till tio-föreläsningen. Får vänta på sthlms-tåget som också är försenat (grattis till mig). Otroligt nog kom det bara fem minuter sent, men biljett gick inte att lösa ur automaten.
Under denna tid har jag tänkt skita i föreläsningen ungefär sådär 5 gånger.
Men här sitter jag då på tåget, arg som ett bi och har ringt och avreagerat mig på min stackars syster. Tåget sniglar sig hela vägen till göteborg, och fem över tio flyger jag ut ur tågdörren, full fart mot drottningtorget. Hann med tvån och var på korsvägen tio över tio. Sprang in i byggnaden och hann faktiskt precis till lektionen, som inte alls var psykologi utan biologi även denna gång. Spännande!
Pratade med kursansvarig i pausen, och nej, jag får inte gå kursen utan 30hp. Eller jo, jag får gå den, men kan inte skriva mig på den. Nödvändigt, eller inte. Och nästa gång var det Freud, ville verkligen vara med. Men känns inte jätteskoj att lägga ut pengar på ingenting. Hatar att behöva vara beroende av det där jobbet som man aldrig vet hur mycket lön man får.
Efter lektionen gick jag och syster på stan, och hon bjöd mig på lunch. Slutade, efter fyra olika ställen som luktade äckligt, på ett indiskt ställe. Gott. Sen unnade jag mig en tunn, midjekort jacka.
Så var det bara hemgång också... gick till järntorget, och alla spårvagnar var givetvis försenade. När en äntligen kom, hade tåget redan gått. Tog sthlms-tåget hem med, med betald biljett denna gång.
Masade mig ner till komvux för att höra om jag fick gå utbildningen. Det fick jag! Dock gick ansökningstiden ut igår (min vanliga tur), men syon ordnade det åt mig ändå. Så jag och mor fyllde i min ansökan, så nu ska vi bara leta upp mina slutbetyg från gymnasiet också.

Stallet sen, och ryckte lite man på korven. Nu är han nästan fin till torsdag. Pratade med Li en timma eller något, inte svårt att få tiden att gå där.

Nu bakar jag semlor, får hoppas de blir bra i vart fall =)

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt goda semlor! Och jag uppskattar lite tjat från fåtöljen... Alltid livgivande.

    SvaraRadera
  2. Det tackar vi för. Tur det blev ett bra avslut på dagen =

    SvaraRadera