tisdag 23 februari 2010

Jippi!

Åkte till Göteborg för att hälsa på min kära syster.
Köpte kladdkaka, choklad och grädde för framtida bruk, och begav oss hem till två väntande monster som var sugna på promenad i snön. Efter vi hade ätit upp systers sista mat i frysen begav vi oss ut i kylan. Pulsade i ett skogsparti i sådär 2 timmar, äntligen någon som vill leka med mig i snön. Eller, några kanske jag ska skriva, vi hade ju faktiskt två snögalna hundar med oss också.
När vi väl kom hem igen efter den utmattande promenaden, förtjänade vi kladdkaka med vispgrädde. Hundarna fick nöja sig med torrfoder, och en lite slick på tallriken efter vi mölat i oss.
Det som hände sen är kort och gott;
Film, paus, film igen, jag somnar, vaknar, sur syster, film av, natten = sova med hund vid fotändan, mysigt.

Fick förresten ringt komvux under dagen också. De hade skickat ut papper dagen innan, och jag kom in. Äntligen! Nu kanske jag får lite energi till att hitta på något annat i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar