söndag 21 februari 2010

Piss och Skit!

Man försover sig, vaknar åtta, ingen fara än. Gör sig redo för en morgon i stallet, dvs nästan inte alls. Går ut för att se att man behöver skotta fram bilen, jippi. Hittade dock en skyffel utanför dörren, måste vart den goda fen som ställt den där.
Kom till stallet, körde fast en stund men lyckade gunga mig ut därifrån. Skottade utanför gödselbingen, duktiga jag.
Sen kom Li och vi åkte ner med skyfflar till hagen för att skotta fram ingången som var täckt med en och halv meter snö.
Ledde ner våra fundersamma hästar, och släppte in dem. Var inget intressant ihopsläpp att titta på. Lukas gick fram till Abbes hö-hög och åt. That's it! Tur de är glada i varandra i alla fall, inget bråk och skrik alls.
Sen tänkte jag ta mig hem och drömde mig bot till min soffa med en kopp varm te. Kör in på min gata, och poff. Längre kom jag inte. Helt jäkla fast. Kunde inte ens gunga mig loss. Gick för att hämta den där skyffeln som den goda fen trollat fram, men den fen började jag nu tvivla starkt på. Skottade i 30min utan en själ i närheten som jag kunde be om hjälp ifrån. Efter en halvtimme satte jag mig i bilen och skrek en stund, sen kom en dam ur grannhuset ut och frågade om jag behövde hjälp. Ja, tack! Efter 10min skottande kom en trevlig kille och erbjöd hjälp han med. Så där stod jag med tre dagar gammalt smink på mig, ful i håret och med en skyffel i handen. Den goda fen finns definitivt inte, skyffeln var säkert hyresvärdens påhitt.
Efter fem minuter skottande kommer hans kompis (!) också, och då kom jag äntligen loss. Tack! Men nu kunde jag ju inte köra in på min gata, och några andra parkeringar fanns givetvis inte. Ringde och skrek lite i min mors öra, sen ringde jag och skrek ännu mer i min stackars fars öra. Sen tog jag bilen till mor för att kunna parkera där, parkering inte skottad. Kokade av ilska, så jag ställde bilden rakt upp och ner utanför någons garageport, (vilket det tydligen blev ett jädra liv om). Sen handlade mor, och jag hjälpte till att skotta hennes parkering. Åkte till stallet för att ta in kräken igen, inga synliga skador på någon utav dem.
Åkte till min mor igen, och sedan till hennes kompis och tiggde mat God mat får man om man tigger snällt, och drar ett och annat skämt.
Sen till stallet igen för att fodra (ett evigt flängande), sen skulle jag visst till Vårgårda, och fick åka en snabbis hem (fick skjuts), och slänga ihop ina grejer. Egentligen längtade jag bara att få sitta i min soffa hela kvällen, men icke. Trevlig kväll ändå ska jag erkänna, men den där fen ska jag då vara vaksam att lita på igen.

1 kommentar:

  1. hehehe tycker nog du påminner lite om miss plum du också.

    SvaraRadera