onsdag 17 februari 2010

lukas

Jaha, då gick man upp tidigt och masade sig stallet. Inte motiverad, nej. Varm säng är mycket skönare än kyla och snö (ja du läste rätt!).
Övervägde seriöst att byta stigläder från hoppsadeln till dressyren, men vid närmare eftertanke tar det säkert 2 minuter, och dressyren ligger ändå skit. Så det gick bli ett dressyrpass i hoppsadeln, det ska väl inte vara så illa.
Så fick jag mig då ett dressyrpass i hoppsadel av Kristin. Fick rida skänkelvikning längs långsidan, med huvudet ställt mot väggen. Först i skritt, utvecklades till framdelsvändning i slutet, sen i trav utan vändning. Till slut fungerade tom galoppen! Tänk att hästen går grymt mycket bättre för någon som inte tar betalt, än för någon som tar hutlöst betalt.
Nu känns det som om jag kan rida igen. Väntar bara på att korven ska vila upp sig från träningsvärken, så jag får prova igen! Nu kanske vi tom kan vara med på hoppträningarna utan att behöva bli stannade av polisen för fortkörning. Fina, fina Lukas!



Sen blev jag illamående igen, toppen! Ville bara kräkas, och fick kväljningar. Tänkte sjukanmäla mig, men såg att jag skulle börja om en halvtimma. Fick pallra mig till jobbet ändå, men det gick bra till slut. Hade det lugnt, och tog mig en bil att köra runt i.

Imorgon ska Lukas få nya dojor, och jag är ledig. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar