torsdag 18 februari 2010

Mera snö

Gick upp tidigt för att hinna upp till stallet innan mamsen skulle hämtas. Tog ut de två stora gubbarna, som snällt hängde med. Ska bli kul att släppa ihop Lukas och Abbe i helgen. Hoppas de inte har ihjäl varandra. Ska försöka få med mig kameran, så jag kan få lite fina bilder på monstren i snön.
Åkte in på en kort visit till Göteborg, för att sedan åka upp till stallet igen. Tog vägen om affären och köpte en säck betfor, var krisläge.
Sen fick Lukas inga nya skor, utan bara omplacering av skorna, eftersom han sliter mer på insidan är utsidan. Duktiga hovslagare =) Så fick jag det lite billigare också, gött.
Sen kom Carro (grannen) upp till stallet för att filma Li när hon tränade. Kom överens om att hon skulle få ta hand om Lukas imorgon, och rida en sväng. Hoppas att han sköter sig nu bara, och hon förstår vilken snäll o charmig bäbis han egentligen är. Men Carro är duktig hon, så jag tvivlar inte alls!



Traskade hemåt i början på snöovädret som tydligen ska komma in. 2-3dm snö har de lovat, som ska ligga en månad till. Nu kan tom jag som snöälskare säga att jag är lite trött på det. Men det kanske beror på att jag inte fått åka pulka än den här vintern! Ändring på detta gott folk, häng med mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar