torsdag 18 mars 2010

Bästa hästen!

Då proppade man sig då full med ipren och satte iväg mot stallet. Grymt nervös ska jag erkänna att jag var. Ingela hjälpte mig med att anmäla mig och kika på banan. Tur hon var i stallet!
Sen fixade jag häst och var på framridningen typ fem över sex. Tyckte jag var i god tid, men icke. Efter fem minuter gick de första startande redan upp. Snacka om bråttom. Fick slängt över stackarn över sockerbit två gången och ett räcke en gång innan det var min tur att ila upp. Så var det då min tur att hoppa. Travade runt banan, och jag kan inte påstå att han verkade tycka något var läskigt och värt att titta lite extra på. Samtidigt som jag red höjde de alla hinder = knäppande ljud, hästar gick in och ut genom dörren, men Lukas bara klippte hinder på hinder som ingenting. Första gången såhär, det kan ju bli hur bra som helst.
Inga fel i 50-klassen, rosett till oss =D Dock ett nedslag i 60-klassen eftersom jag placerade honom lite nära hindret. Men jag är hur nöjd som helst med den lilla kraken! Nästa gång tar vi 70cm så han får hoppa lite också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar