fredag 5 mars 2010

Lång dag...

Något har hänt... Något märkligt... Kan inte sätta fingret på exakt vad det är, men något är det för jag brukar inte ställa klockan på kvart över fem och sedan gå upp inom 10minuter. Men idag skulle jag upp till stallet för att passa på att hoppa innan ridhusen blev ockuperade. Hade tagit fram en hoppövning på nätet kl 23 igår kväll. Travbom in, två studshinder och sedan ett galoppsprång till en oxer. Så fint som han gick på uppvärmningen idag går han aldrig när vi ska träna dressyr, typiskt! Förstörde den fina formen med att börja hoppa, efter några språng är han inte så väldans kontaktbar längre... Men han hoppade riktigt fint, och vi flög över 80, som jag trodde var 60 (tur jag inte höjde). Min duktiga, fina, älsklingshäst! Ska anmäla mig till clear rounden om två veckor, nu får jag överge rädslan (och skrapa ihop en slant)!
Märkte senare att korven hade tappat en sko i hagen igår, men det gjorde honom tydligen ingenting.

Fikade hos mor, trevligt. Så skönt att ha någon som delar ens åsikter, värderingar och framför allt den kassa humor som vi i denna släkten lyckats få.

Ringde hovslagaren som kom kl17 och slog på den stackars dojan för en hundring. snälla hovslagare!

Är nog klar med framsidan nu också tror jag. Givetvis har jag lagt ner mer energi än nödvändigt, men den är som jag vill ha den och det är väl huvudsaken?

Nu äter jag fiskgratäng och lyssnar på Neil Young. Har fastnat för "Lika a hurricane", den är så fin så jag nästan gråter. Kan inte sluta lyssna på den, sätter sig i huvudet. Neil vet vad han pysslar med!

För övrigt har jag separationsångest...

1 kommentar:

  1. vi får slå våra dumma huvuden ihop o komma på en världsbra affärdidé... mor måtte vara stolt nu när du snöat in på Neil Young. ni kan ha young sessions ;)

    SvaraRadera