onsdag 3 mars 2010

Den late...

"Den late bär hellre ihjäl sig än att gå två gånger" brukar min mor säga när jag tar för mycket saker i famnen. Men idag var det lite väl...
Hade vart hos mor hela dagen och tvättat alla mina smutsiga schabrak, ländtäcke och diverse annat i hästväg. packade ner dem, fortfarande blöta, i mina två gekås-påsar, plus min påse med stickningen i. Åkte och fodrade, sen kom jag på att jag var tvungen att handla också. Blev en pappers och en plastpåse, TUNGA!
Sen ska jag då få med mig allt detta från bilen, till min ytterdörr, i converseskor på blankis, nej men grattis idiot. Halkade både en och två gånger. När jag äntligen kom in i trappan ramlade mjölken ur, jag undrade hur den kunde göra det.. Tjonk! Filen ramlade också ut, och det prasslade när jag gick. Papperspåsen hade givetvis gått sönder i botten. Gick så försiktigt jag kunde, balanserande upp för sista trappan. Klarade mig denna gången, men snart får jag ju skärpa mig alltså!

Pluggat har jag gjort i alla fall. Grymt roligt att komma igång igen =) framsidan börjar ta form efter bra tips från far min. Lukas är givetvis huvudmotivet!

Nu ska jag nog se Kill Bill, ha lyssnat på soundtracket i en timma nu, blir så sugen.
Satt i mig en halv påse med sura vingummin, börjar få sockerkick, så vi får väl se hur länge jag orkar se filmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar