tisdag 16 mars 2010

Skola

Jag har pluggat som en tok på hästens skelettdelar och leder. Lagt ner otaliga timmar på att läsa om hur ett ben är uppbyggt och hur en led fungerar. Intressant? Egentligen inte de minsta. Nyttigt? Givetvis.
Dock glömde jag att vi hade läxa i projekt och småföretagande och försökte mig på att plugga på tåget, men jag råkade finna det ännu värre än skelettet, så jag somnade. Så kommer man då till skolan, glad att man nog kommer klara av provet om hästens skelettdelar. Då har läraren i hästkunskap fått hjärnskakning, och ska inte hålla lektion alls. Min vanlig tur!
Vi hade projekt och småföretagande HELA dagen, grattis till mig. Tiggde dock till mig ett prov på hästens skelettdelar, så jag fick gjort det till slut. Hade aldrig lyckats komma ihåg det till nästa vecka. Tror jag fick över lag alla rätt i alla fall =)
Nu ska vi göra ett miniprojekt, jag fick efter lite smygande, en bra gruppmedlem och ett roligt projekt. Det stora pluset är att jag hamnade med den enda i klassen som bor åt mitt håll, närmare än 7 mil.
Vi ska anordna en hästloppis, förhoppningsvis på ridskolan. Man får hoppas att det genomförs nu också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar