lördag 13 mars 2010

Solen är en fet gud

Klockan ringde kvar över 7, vaknade inte. Vaknade 20 i åtta när den ringde för 3e gången. Masade mig upp, tittade i kylen på jakt efter mat, dödläge.
Pallrade mig till stallet och tog ut odjuren, matade dessa kräk och drog mig hem till mor och tiggde frukost och en bit kladdkaka.
Hemåt, stannade på vägen och köpte mig en dricka och en Harryboy, jag känner att lyckan ler mot mig idag. Solen gör det i alla fall, ska nog rota fram mina solglasögon.
Stal grannens parkering under tak eftersom jag inte orkade leta parkering. Bilen är ju så liten, så det gör nog inget.
Hela lägenheten surrade när jag kom in. Letade men hittade inget getingbo, så jag drog slutsatsen att någon idiot tryckt så hårt på min ringklocka så den fastnat. Mycket riktigt, den lilla lådan surrade massor. Tog bort locket och slog med en hammare på allt jag såg, men den skrek bara ännu högre, så jag satte tillbaka locket och satte på hög musik istället. Nu sitter jag och försöker förmedla mina tankar till en elektriker som ska komma och fixa skiten, men det har inte funkat hittills. Antingen har han ringt på, en jag inte hört det eller så har jag för hög musik på.
Det lilla blåbär som ringde på klockan ska bli saft när jag hittar honom. Säkert en envis tidningsförsäljare, vem skulle annars ringa på min dörr?

Nu ska jag plugga, hästens alla skelettdelar är ju så intressant och så lätt att lära sig...

1 kommentar: