fredag 26 mars 2010

dyr häst

Idag är han dyr igen...
Red för Carro på dressyrbanan, var grymt fint väder hela dagen.
Det är något magiskt med den där dressyrbanan, han går alltid bra där uppe. Traven kändes helt okej, utom en gång när han var på axvalla igen. Sen kom de där galoppfattningarna vi alltid jobbar med. Han kan ju inte göra en enda fattning utan att dra upp huvudet och kasta sig in i galoppen. Försökte gång på gång. Testade skänkelvikning in, smyga in, fatta direkt. Men nä, hästkräket fattade direkt vad som var på gång. Han är så grymt smart, han fattar direkt, man får komma på nya saker hela tiden. Efter håll i sidan på mig, och grymt svettig häst blev jag lite arg. Ska till på skarpen att jag minsann inte orkar mer, så nu får han ge sig! Och då jäklar satt det. Han gjorde en så grymt fin fattning, och bar upp sig så grymt fint i galoppen så jag nöjde mig där. Carro sa också att han blivit så grymt fin i kroppen, och att jag köpt mig en jättefin häst. Nu ska vi ut på lokal dressyrtävling i sommar, dock verkar det lite dåligt med det. Men terrängträning den 19e i alla fall, KUL!

Fick sålt min sadel också. nu ska jag gå på jakt efter en ny dressyrsadel, underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar