måndag 29 mars 2010

Morgondagen inställd pga bristande intresse

Idag är en sån där dag som jag aldrig kommer komma ihåg. Om jag skulle bli mordmisstänkt, skulle jag aldrig kunna redogöra för vad jag gjort denna dagen. Men för att vara på den säkra sidan skriver jag upp vad jag kommer ihåg.

Vaknade av det störande alarmet, som ringde för tredje gången, tjugo i sju. Snoozade fyra gånger till och gick upp tjugo över sju. Drog på mig de mjukaste, minst åtsittande tygstycken jag kunde hitta. Jag hatar att ha tighta kläder på mig när jag är trött.
Gick ut i det mindre charmiga vädret, och satte mig i min fina men kalla bil. Puttrade iväg till stallet, och lyssnade på Kodjos dumheter och smittsamma skratt.
Hade fått den briljanta idén att rida, så det försökte jag med. Gick ju sådär ska erkänna pga bristande engagemang från min sida. Släppte ut kräken och puttrade vidare på min roadtrip till pappsen för att hämta två monster. Pappa räddade mitt humör med lite fika, och mitt fortsatta tycke för paprika, som jag aldrig gillat, fortsätter.
PLockade på mig allt jag hittade i hundväg och tog de två monstren med mig in i bilen. Jag tror de gillar mosters bil för båda skuttade glatt in utan protester. Cesar var givetvis gladast, konstiga hund som älskar att åka bil. Varmt och gott kanske, och på väg mot nya äventyr.
Baxade in hundar och deras tillhörigheter i lägenheten för att upptäcka att jag glömt min mobil hos pappa. Grattis, som om jag inte hade nog att göra. Fick då åka tillbaka med hundar och hämta den lilla björnen, för att sedan åka hem igen. Tog ut korvarna på promenad till sjön. Var riktigt kallt där nere, men jag hade varma jackan på. Jag litar då inte på vädret längre.
Hade tagit påskris från pappa som jag skulle klippa till och sätta fjädrar i. Började gallra det spretiga riset med en slö sax. Trögt gick det, och när jag tog i klippte jag mig givetvis i fingret. BLOD! Stoppade snabbt fingret i munnen, jag tål inte att se blodet. Låtsades inte om smärtan, vilket funkade bra. Satte fingret under kallvatten och bedövade skiten. Efter någon minut slutade det blösa och ett plåster åkte på. Kunde inte gjort det bättre, så stolt över mig själv så. Man blir härdad i vården, det ska jag då säga.
Men påskriset är fin, förutom att det snarare ser ut som en fågelfabrik än ett ris. Men det ska vara mycket färg =)
Försökte sen plugga med en snarkande cesar bredvid mig i soffan och en snarkande Victor på golvet. Gick ju sådär, läste tre sidor, sen blev klockan 3 och dags att gå till jobbet.
Hade fått svar från csn, de ska ha mina betyg från KY, det tog de 4veckor att komma fram till. Varför ligger de inte elektroniskt? Det är ju för bövelen 2010! Idioter!
Tänkte jag skulle plugga lite till, men jag fastnade. Jäkla farm, ska ta sån tid! Och när jag började skriva på detta inlägg kraschade firefox, så jag fick skriva om allt. Nu är klockan tolv snart och jag har varken duschat eller pluggat. Det bådar gott för mig...

Sammanfattningsvis;
Den 30mars 2010 har jag klippt mig i fingret utan att svimma, inte fått gjort det jag skulle men fått ett rejält fint påskris!

1 kommentar:

  1. stackars lillasyster. ska se om jag hittar ngt fint till dig här...

    SvaraRadera