söndag 7 mars 2010

mår som man antagligen förtjänar

Herregud! Vilken kväll vi hade igår. Det hela började med min fina grogg här hemma, fortsatte med fler hos Sanna med alla jobbarkompisar! Tom Martin hade kommit ända från Uppsala och Linda från Linköping. Bjöds på sallad och sedan en efterätt som jag inte vågade mig på. Ner till Stures för att ta oss ett kast på bowlingbanorna. Jag vann varken överhaggan (pris för sämsta spel) eller plakett som gick till förstapristagaren. Sen verkade alla utom 4 behöva gå hem, och resterande satt och snackade skit en timma innan vi också vinglade mot hemmet. Men det var grymt kul i alla fall! Det här behövde jag, det är tur att folk tvingar mig, för jag behöver sånt här. Tack Sofia!

Sofia bara inte tvingade mig till en kul kväll, hon gav mig en jättefin repgrimma också. Denna ska jag prova på lilla Lukas imorgon. Lila och fin är den =) Hon är kanon!
Ingen orkar med mina dumheter som hon, och kommer med fler påhitt. Henne ska jag hålla på!

Nu har jag jobbat i 6 timmar (tog lång tid att kvickna till imorse ska jag erkänna), blivit rejält förbannad på skiten och fått skjuts av min snälla mor hem. Imorgon ska jag ringa till lönekontoret för att dubbelkolla mina lasdagar och ringa till facket för att höra hur saker och ting ska gå till egentligen. Sen kan jag kanske ringa till chefen och gapa lite.

Nu är jag så sugen på salt, och smält ost, nej jag är inte det minsta bakis. Ostbollar hade inte vart fel, då får man båda delarna, men matfen har inte lagt något sånt i mitt skafferi. Snart får jag ta ett snack med den där som handlar, såhär kan jag inte ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar