onsdag 31 mars 2010

Roadtrip

Dagen började med stallet. Kickis son åkte till östra på natten, så det blev ingen tömkörning. Och eftersom jag inte var motiverad till att rida, testade jag lite NH istället. Det gick väl rätt bra, men jag fick absolut inte smeka hans öron. Och varje gång han gjorde något rätt och började tugga, kom han och plockade på mina fickor och händer efter godis. Knäppa häst! Han har då aldrig fått godis av mig!
Sen drog jag till Göteborg för att hämta Therese, och sen vidare till Kungsbacka.
Fyndade på Börjes minsann.
1 amerikanskt, svart hoppschabrak
1 hönät
1 sadeltvål
1 sadelöverdrag i fleece
1 flaska pälsglans
1 sadelhängare

Så nu har jag inrett mitt skåp med en till sadelhängare, bytt schabrak på hoppsadeln och dragit på sadelöverdraget på hoppsadeln. Kan inte bli bättre detta nästan. Nästa lön ska jag köpa en lädergjord med magplatta och ett par benskydd fram och bak.

Sen kom jag hem, åkte till jordnära och köpte havre, landade i stallet, in till stan för att träffa mor. Shoppade en skjortjacka på JC. Hittade jättefina jeans som jag ville ha, men de var för små. Ett par Lee-jeans för 300, blir man grinig då eller?
Så vi åkte och handlade istället, för jag tänkte att jag också skulle fynda skor för 50kr på maxi som Therese gjort, men det fanns inte i min storlek. Morr! Inte min dag alls.
Men god mat, gott fika och trevligt sällskap i alla fall.

Nu ska jag gå och lägga mig, innan klockan blir tolv. Kan ju vara skönt att sova en timme längre i alla fall =)
Imorgon ska jag prova Ingelas dressyrsadel, hoppas den passar. Är trött på att dressyra hoppsadeln, kan ju inte sitta ordentligt! Återkommer om resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar